How Can We Help?
Kund ringer/mailar in och vill säga upp sitt larmabonnemang
- Kundservice
Säkerställ att kunden har möjlighet att säga upp sitt abonnemang. (Kontrollera bindningstid osv.)
Vi skapar då en AttGöra i Winserv på den kunden.
Lägg på användare: B04UPP
Tryck på F4 i ”Att Göra”, du får då upp tre (3) frågor som ska besvaras (om relevant).
”Varför vill du säga upp ditt abonnemang?”, ”Från när vill du säga upp ditt abonnemang?” & ”Har du fått offert från konkurrent?”
Bekräfta för kunden att uppsägningen är registrerad och gäller från det datum kunden har sagt att det ska gälla från.
Spara AttGöra och avsluta samtal med kund.
- B04UPP
Gå igenom aktiviteter ”AttGöra” i Winserv på användare B04Upp.
I samband med utringning på dessa kunder så ska vi försöka städa också. Kontrllera/fråga då följande,
- Har kunden obetalda fakturor? Då ska vi inte ”köpa” tillbaka den kunden.
- Har vi rätt uppgifter till kunden (Winserv/MAS). Ex. telefon, mail, adress osv.
- Har kund pappersfaktura? Kontrollera om dom vill byta till e-faktura eller autogiro
Kontakta dessa kunder för att slutföra uppsägningen men med mål att försöka vända dessa.
- EKO tar vid och gör nedan punkter
- Lägg in datumet då avtalet upphör att gälla i under Objekt-Future Site Status i MAS . Skriv Datum för uppsägan, Tid 00:00 och status ”U”. Tryck enther
- Skriver en historikkommentar ”Uppsägan inkommit från kundtjänst”
- Be en kollega kontrollera dig. Kollegan skall kontrollera både Winserv och MAS
- Lägg Uppsägan till EKONOMI som Utför uppsägan under avgifter i Winserv enl manual
- Ekonomi lägger anläggningen Passiv genom att trycka på ”låset” och sedan ändra till passiv
- OM Kunden inte har några aktiva anläggningar skall kunden också läggas passiv. Detta görs genom att klicka på Passiv på kundbilden
- Ekonomi Sätter in uppsägan i Pärmen, ”Uppsagda avtal under bevakning” (Vid skrivaren), för uppsagda kunder under rätt månad.
När månaden är passerad kontrolleras uppsägningarna i MAS av supportansvarig som drar ut ett register ur rapportportalen på uppsagda kunder och jämför detta med alla uppsägningar som sitter i pärmen för den månaden.
- Pappret i pärmen flyttas till arkiv
- Terminera SIM-kort
- Terminera App-behörighet
- Återkalla nycklar från Securitas
Scrive Rutinen i sin helhet:
- Kunden ringer in till oss
- Tala med kunden och stäm av bakgrunden till uppsägningen (Avslutsguiden)
- Fortfarande uppsägning? Använd mallen ”Uppsägning” i Scrive. I Scrive inga konstigheter, samma princip som övriga avtal.
Precis som vid överlåtelse ska KUNDEN fylla i datum för underskrift (Vitt fält) samt fältet Feedback (vitt fält)
En påminnelse, som gäller ALLA Scrive-avtal. Rött fält = obligatoriskt för oss att fylla i. Även fältet ”Övrig information” är obligatorisk. Finns ingen övrig information, klicka på krysset för att ta bort fältet.
(Varför är denna röd/obligatorisk? För att kunden inte ska kunna ange egen information och mynta sina egna villkor.)
Vad händer med larmet när kunden sagt upp ?
PM10:
Appen stängs av
Inga väktare
Ingen support
Inga larmkamerabilder
Crow:
Appen stängs av
Inga väktare
Ingen support
Inga larmkamerabilder eller HD
Ansvarig: Christian