How Can We Help?
Hantering av uppsägningar vid konvertering till trygghetstjänstlarm
1. Kund ringer in och säger upp abonnemanget:
- Informera kunden om att abonnemangsavgiften hos oss kommer att löpa månaden ut efter att deras nya larmanläggning har installerats.
- Fakturering från Trygghetstjänster påbörjas nästkommande månad.
- Gå in på befintlig anläggning och skicka ut ett SMS med:
- Status: A
- Händelse: KONV
2. Installatör ringer in vid installation utan att kunden först har sagt upp abonnemanget:
- Installatören meddelar att konvertering sker i Älvsborg.
- Operatören (OP):
- Går in på befintlig anläggning och skickar ut ett SMS med:
- Status: A
- Händelse: KONV
- Lägger larmet i service/inaktivt läge (enligt installatörens förfrågan).
- Går in på befintlig anläggning och skickar ut ett SMS med:
- Kunden får ett SMS med en länk till vår hemsida, där de fyller i sina uppgifter och signerar uppsägningen.
- Ekonomiavdelningen tar över hanteringen av uppsägningsprocessen.
3. Vid mottagen och signerad uppsägning:
- Ekonomi hanterar de signerade uppsägningarna.
- När ett e-postmeddelande inkommer med aktiverade anläggningar:
- Stäm av uppgifterna mot inkomna uppsägningar.
- Om det finns en matchning:
- Avsluta anläggningarna i Mas och Winserv.