Trygghetstjänster konvertering av befintlig kund

How Can We Help?

You are here:
< Backa

Hantering av uppsägningar vid konvertering till trygghetstjänstlarm

1. Kund ringer in och säger upp abonnemanget:

  1. Informera kunden om att abonnemangsavgiften hos oss kommer att löpa månaden ut efter att deras nya larmanläggning har installerats.
  2. Fakturering från Trygghetstjänster påbörjas nästkommande månad.
  3. Gå in på befintlig anläggning och skicka ut ett SMS med:
    • Status: A
    • Händelse: KONV

2. Installatör ringer in vid installation utan att kunden först har sagt upp abonnemanget:

  1. Installatören meddelar att konvertering sker i Älvsborg.
  2. Operatören (OP):
    • GÃ¥r in pÃ¥ befintlig anläggning och skickar ut ett SMS med:
      • Status: A
      • Händelse: KONV
    • Lägger larmet i service/inaktivt läge (enligt installatörens förfrÃ¥gan).
  3. Kunden får ett SMS med en länk till vår hemsida, där de fyller i sina uppgifter och signerar uppsägningen.
  4. Ekonomiavdelningen tar över hanteringen av uppsägningsprocessen.

3. Vid mottagen och signerad uppsägning:

  1. Ekonomi hanterar de signerade uppsägningarna.
  2. När ett e-postmeddelande inkommer med aktiverade anläggningar:
    • Stäm av uppgifterna mot inkomna uppsägningar.
    • Om det finns en matchning:
      • Avsluta anläggningarna i Mas och Winserv.
Table of Contents